Jak nakupovat

Realitní kancelář ALEXANDRIA REAL se specializací na prostředkování koupě nemovitostí v zahraničí zprostředkuje kompletní služby, které souvisejí s nákupem reality v zahraničí. Pomůžeme vám s výběrem nemovitosti v Chorvatku, Řecku, Španělsku, Rakousku i reality na Floridě. Zajistíme veškeré formality, které předcházejí samotnému nákupu zahraniční reality a rovněž případně zajistíme firmu pro pronájem nebo správu zahraniční nemovitosti. Váš apartmán na horách v zahraničí, byt na pobřeží nebo vila u moře již čekají na stránkách www.alexandriareal.cz.

Postup koupě nemovitosti v Chorvatsku

Chorvatský právní řád se liší od toho českého, během koupě chorvatských nemovitostí je nutné počítat s tím, že chorvatská legislativa není na takové úrovni jako v České republice.

Občané České republiky mohou chorvatské reality kupovat přímo. Taktéž právnické osoby se sídlem v České republice mohou kupovat chorvatské nemovitosti přímo do svého vlastnictví.

Další variantou jak koupit nemovitost v Chorvatsku je založení chorvatské společnosti (obdoba s.r.o.) a nemovitost zakoupit jako majetek této společnosti. Pro založení firmy je nutné složit základní vklad 20.000 kun (cca 70.000 Kč) a rovněž zaplatit další poplatky ve výši 6.000 – 10.000 kun (notář, právník). Založit firmu trvá zhruba 4 až 8 týdnů. Základní vklad společnosti lze později použít na nákup nemovitosti. Firma musí vést účetnictví, náklady na vedení závisí na požadavcích na účetní firmu (např. znalost angličtiny nebo němčiny, počet účetních operací). Minimální náklady činí 50 EUR měsíčně.

Po výběru ideální nemovitosti se u advokáta nebo notáře uzavírá rezervační smlouva nebo smlouva o budoucí koupi. Při podpisu této smlouvy se zpravidla platí rezervační poplatek nebo první splátka ceny reality.

Před samotným podpisem smlouvy je nutné zkontrolovat veškeré dokumenty k nemovitosti, které obsahují informace o tom, jestli nemovitost byla postavena na stavebním pozemku a v souladu s územním rozhodnutím, zda má platné stavební povolení a není zatížena věcným břemenem.

Pokud prodávající odstoupí od předkupní smlouvy, musí kupujícímu vrátit až dvojnásobek sumy, kterou již kupující zaplatil. Pokud od smlouvy odstoupí kupující, zpravidla mu propadá záloha.

Po sjednané lhůtě je, rovněž před notářem nebo právníkem, podepsána kupní smlouva a doplácí se provize a celá kupní cena nemovitosti. Tímto okamžikem se kupující stává majitelem reality. Právník nebo realitní kancelář by následně měli obratem podat žádost na zápis nového majitele do katastru. Samotný zápis obvykle trvá několik měsíců.

Samozřejmě je možné rovnou uzavřít kupní smlouvu a zaplatit celou částku za nemovitost najednou.

Před podpisem kupní smlouvy nebo smlouvy o budoucí koupi je nutné, aby měl kupující přiděleno daňové identifikační číslo OIB, to mu zajistí realitní kancelář.

Při nákupu chorvatské nemovitosti je třeba, aby veškeré platby proběhly v místní měně, tedy v kunách. Kupující musí mít bankovní účet vedený u banky v Chorvatsku. Rezervační poplatek je možné zaplatit hotově v kunách nebo eurech.